Upp som en sol, ner som en pannkaka har varit känslan med Direct-To-Consumer. Men Warby Parker planerar en fortsatt fysisk expansion.
[Strategier] Canada Goose siktar på att 80 procent av företagets omsättning ska genereras av försäljning direkt till konsument. Så här ska det gå till.
Matspar.se lanserar en lösning för Concept Stores. Bland fördelarna nämns marknadsföring konverterad till försäljning och möjlighet att inspirera.
Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.
Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).
Varumärket avslutar samarbetet med flera etablerade kedjor. ”Rör sig snabbt för att stärka varumärket.”
Adidas VD Kasper Rorsted har satt kursen på digitalisering och försäljning direkt till konsument. Så här ser planen ut för de kommande åren.
Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.