Onlineplattformen för lokala ekologiska jordbruksprodukter har öppnat fysisk butik. Inredningen är inspirerad av lokala marknader.
Simone Margulies och Lisa Ehde är nya ledamöter i Kravs styrelse.
Ekomarknaden i Sverige växte med 2,5 procentenheter under 2022. Utvecklingen skiljer sig i försäljningskanalerna, störst tapp sker i dagligvaruhandeln.
Sverige är fortsatt en av världens ledande ekomarknader. Det visar en ny rapport gjord av ett forskningsinstitut.
Trots att priserna på mat stiger kraftigt ökar andelen konsumenter som anser att Krav ger mervärde. Det visar en ny undersökning.
En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Försäljningen av Krav-märkt ökade i dagligvaruhandeln under 2020. Detta efter några år med svag utveckling.
Ett växande intresse för hälsa gör man för första gången inkluderar en separat Bio-butik inne i stormarknaden.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept för one-stop-shopping nära bostaden. Missionen är tydlig: demokratisera ekologiskt mat.