Volvo skapar en kreativ hubb för varumärket. Destinationen öppnar sina dörrar med ambitionen att inspirera, underhålla, utmana och utbilda.
För fjärde året i rad bjuder köpcentrumet in till gratis filmvisning. Under tio dagar visas film i en pop-up-biograf.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Under torsdagen arrangerade NCSC eventet Retail 2023 & Beyond. Framtidens föränderliga detaljhandel och det nya kommersiella landskapet var i fokus.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
Bastard Burgers etablerar sig i dagarna på en för företaget ny marknad. Kedjans event är en viktig del av strategin för detta.
Inspirationen hämtades från Paris och Milano. Nu firar Nordstan i Göteborg 50 år och man gör det med ett tre dagar långt event.
Fokus ligger på samtal och inte främst politiska slagord när valet ges plats i köpcentrumet.
Årets mässa – som äger rum mitt i centrumet – erbjuder förutom utställningar även bland annat performancekonst, konstnärssamtal.
Eventet Mapic satsar med full kraft på årets upplaga. Temat är det nya ansikte detaljhandeln visar upp efter två års pandemi.