Fokus ligger på samtal och inte främst politiska slagord när valet ges plats i köpcentrumet.
Årets mässa – som äger rum mitt i centrumet – erbjuder förutom utställningar även bland annat performancekonst, konstnärssamtal.
Eventet Mapic satsar med full kraft på årets upplaga. Temat är det nya ansikte detaljhandeln visar upp efter två års pandemi.
Under våren öppnar ett DIY-café hos Clas Ohlson. Syftet är att öka intresset för att reparera gamla och trasiga föremål.
Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.
Stor rotation i erbjudandet och tydlig samhällsnytta. Nu öppnar Ingka Centres första mötesplats i en urban miljö, den första satsningen i Europa.
Ett nytt, lekfullt och kreativt butikskoncept som utvecklats av Panduro öppnar i dag. ”Vår ambition är att vara något mer än bara en traditionell butik”.
Festivalens verk visas på olika platser i staden och innehåller en rad olika ljuskonstformer. Gemensamt för många verk är att de uppmärksammar miljöfrågor.
”Framtidens butik handlar om så mycket mer än bara själva produkterna i sig”. Konceptet erbjuder upplevelser och ett sortiment som varieras.
Sveriges första selfiemuseum erbjuder regnsbågsglitter när det behövs som mest.