Besökarna på klassiska Indianapolis 500 kunde uppleva en futuristisk shoppingupplevelse.
Under våren lanserade Kicks sin satsning på Live video Shopping. Nu vill man ta formatet till nästa nivå och adderar livemusik.
Årets upplaga av Sweden Urban Arena hålls enbart virtuellt. ”Vi sätter fokus på den nya tidens kommersiella platser”, säger Kajsa Hernell, VD på NCSC.
Klarna och Cosmopolitan Magazine lanserar ett virtuellt shoppingevent med inriktning på millennials och generation Z.
Mumintrollen, som firar 75-årsjubileum i år, intar Drottninggatan under tre veckor i sommar.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Olav Thon Gruppen öppnar ett eventcenter som ska tillföra regionen en destination för nöje – och stärka den befintliga handeln. Här är tankarna bakom satsningen.
Köpcentrumet går för första gången in som partner till Melodifestivalturnén. Evenemanget blir nu en av köpcentrumets stora satsningar under 2020.
Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.
Göteborg har nära vänskap till Kina och sin systerstad Shanghai. En del av Kina till köpcentrumet Nordstan i och med Vårfesten, tillika det kinesiska nyåret.