Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar väcker mycket uppmärksamhet just nu. Det familjeägda juicekonceptet öppnar nu sin första bar i Sverige
Prognosen pekar på att mat och dryck kommer stå för en femtedel av omsättningen i europeiska köpcentrum. "Den största tillväxten ser vi inom frukost".
"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
I dag öppnar Lilla Urban Deli City i Stockholm. Här ska kedjan servera frukost, lunch, mellanmål och middagslösningar att ta med hem. På plats i lokalen finns ett 30-tal sittplatser.
Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt ett café i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.
Äkthet, upplevelser och mångfald gör food halls till en av detaljhandelns hetaste trender just nu. Vi tar en närmare titt på två nyöppnade hallar. Båda besitter tre viktiga grundförutsättningar.
Svenska Brasserier utökar sitt fokus på hållbarhet och utser Fanny Sturén till ny hållbarhetschef. Fanny blir den första att tillträda den nyinrättade rollen.
Jungle Juice Bar tar nu steget in i Sverige, man räknar med att öppna de första butikerna under året. Såväl kedjan som VD har belönats för sina framgångar.
Reload Superfood Bar har öppnat en ny restaurang. Inspirationen till konceptet finns i amerikanska hälsobarer som serverar snabb, nyttig och prisvärd mat.
Ett ökat utbud av caféer och restauranger bidrar till att skapa en attraktiv stadskärna. Segmenten ”casual dining” och ”fast casual” är på stark framväxt.