Grundaren, 23-åriga Isabelle Cederblad, älskar mackor. Nu ska hon servera kreationer som är långt mer än bara bröd och pålägg.
Hamburgerkedjan Max har förvärvat tre nya restauranger i Stockholms innerstad. När man nu öppnar den första gör man det med ett nytt designkoncept.
Livsstilskonceptet ”Verkstan The social life” är del av en ny satsning. Ambitionen är att bli Sveriges mest kreativa och inspirerande destination.
Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.
Stadens gamla järnvägshus ska åter blir en pulserande centralstation. ”En central där det oväntade uppstår, där man inte riktigt vet vad som väntar”.
”Restaurang, bar och e-sportställe i ett – här förenas spelvärlden IRL”. Kedjan öppnar sitt senaste tillskott inne i stadskärnan.
O’Learys storsatsar på ett nytt ”eatertainmentkoncept” i två våningar i köpcentrumet. Där ska man erbjuda bowlingbanor, mat, sport, musik och sociala spel.
”Vårt kafé är skapat med de finaste detaljerna och trendorienterad mat. Vi vill att våra gäster ska känna sig omgivna av magi och kärlek i vår lilla sagovärld.
Utöver en allmän uppfräschning av ytorna utökas det nya Restaurangtorget. Fokus i förvandlingen ligger på hållbarhet.
Intresset för att etablera verksamhet inom food & beverage var mycket större än väntat.