Det finns engagemang och vilja från konsumenten att agera hållbart. Men mycket återstår att göra inom förpackningsbranschen, enligt en ny studie.
Marknadsplatsen för pre-owned, Vinted, lanserar ett nytt samarbete. Man vill förenkla och trygga upplevelsen på begagnatmarknaden.
En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.
Företaget har medverkat till att 30,5 miljoner plastförpackningar har ersatts i svenska butiker. ”Vår hållbarhetsstrategi levererar miljöförändringar”.
Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Kedjan utökar – efter ett lyckat test – sin satsning på förpackningsfritt till att omfatta 25 butiker.
Apotek Hjärtat inför temperaturkontrollerade hemleveranser.
Picadeli byter plast mot papper. ”Med tanke på att vi säljer nästan 50 miljoner sallader årligen så har vi ett stort ansvar”.
Tusentals produkter ska få ny design. Detta för att skapa ett mer enhetligt utseende på de nordiska marknaderna.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.