I kedjans servicecenter har försäljning blivit en allt större del av kundkontakten – man säljer lika mycket som en större butik.
Med en liten men avgörande förändring på kundvagnens design kan man öka försäljningen med upp till 25 procent. Det visar ny forskning.
Just nu går Costco som tåget. Företaget menar att framgångarna grundas i en väl utvecklad förmåga att planera.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
PostNords försäljningsorganisation är mitt uppe i en större förändring. En viktig del förändringsprocessen är ledarskapet, därför har man rekryterat fyra nya säljchefer.
Personalen har blivit bättre på att ta kontakt och prata med kunderna om deras behov. Men man har trots detta inte lyckats sälja mer i slutändan. Det visar en ny mystery shopper-undersökning.
Ögonkontakt och allt för ivrig service leder till minskad försäljning. Men kan du i stället ge kunden kontroll, då ökar den. Det visar flera studier.
Det sägs att Apple Store på Regent Street omsätter mest per kvadratmeter i hela London. Nu verkar det som Oslo fått en motsvarande säljraket i citykärnan.