Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Siktar på hållbar och cirkulär stadsutveckling. ”En unik möjlighet att som forskningsinstitut få använda en hel stadsdel som innovationsmiljö”.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Med en liten men avgörande förändring på kundvagnens design kan man öka försäljningen med upp till 25 procent. Det visar ny forskning.
”Aldrig tidigare har branschens behov av ny kunskap, och därmed av handelsforskningen, varit större”.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
Sju forskningsprojekt ska bland annat ge insikter kring pandemins konsekvenser för handeln.
Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.