De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Morgondagens köpcentrum utvecklas hand i hand med detaljhandeln. Det är en plats som allt mer liknar en stadsmiljö.
Framtidens detaljhandel finns i Rheinland-Pfalz i Tyskland. Närmare bestämt inne i en tågstation i Koblenz.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.
Den smarta fysiska butiken kommer bli ännu viktigare i framtiden. Det menar Ica i en ny rapport – så här ska det gå till.
Ambitionen är att skapa framtidens mest hållbara kiosk. Konceptet är nu uppdaterat – och har öppnat på ny plats.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Ett nytt år står för dörren. Vi har handplockat 21 trendspaningar fyllda med idéer och tankar väl värda att ta med sig in i 2024.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.