Digitalt födda varumärken utformar snabbare än andra – med hjälp av data – produkter för den nya tiden. Det menar en av detaljhandeln mäktigaste profiler.
Än en gång är det dags att pånyttföda köpcentrumet. Här är avgörande byggstenar som måste finnas på plats i köpcentrumet 3.0.
Ett nytt initiativ ska utforska morgondagens shopping. I det första projektet riktar man fokus på framtidens brevlåda.
Det är hög tid att demokratisera den skräddarsydda kundupplevelsen. Med Closet Retail kommer butiken närmare kunden.
Kuraterad retail, nolltolerans och nya butiksformat. Vi har sammanställt trenderna inom detaljhandeln som du absolut bör ha koll på under de kommande åren.
I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln.
Världens största detaljhandelskedja Walmart var till synes oövervinnerlig, men hamnade i trubbel. Nu står Amazon inför samma öde – här är sex anledningar till detta.
En ny undersökning visar att svenskarna handlar avsevärt mer online. Förhållandevis få handlar dagligvaror online, men det kommer förändras i takt med att tekniken blir smartare, menar man i rapporten.