Båda företagen har eliminerat den manuella kassan. Bara den som fullt ut tror – och satsar – på den nya tidens lösning vågar göra det.
Det är ingen stor nyhet. Men ju mer man får veta, desto mer sympatiskt framstår greppet. Detta är veckans måsteläsning.
”En konsument som har ont om tid, går nya vägar och vill få medlen att räcka”. Detta är veckans måsteläsning.
En till ytan större sett nyhet kommer från Portugal. En etablering som blir mycket intressant att följa. Läge att packa för en inspirationsresa!
Fokus på inkluderande, regional mat och lokala samhället.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Det friktionsfria konceptet registrerar varorna med automatik – även lösvikt. Här är nyheterna i den senaste butiken.
Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.