Under 2023 minskade försäljningen av frukt och grönsaker i svensk dagligvaruhandel. Här är siffrorna.
Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.
Som ett led i arbetet med folkhälsofrågor vill dagligvaruhandeln öka fokus på försäljningen av frukt och grönsaker.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Den brittiska kedjan ska minska användandet av plast och minska avfallet. Den traditionella grönsakshandlaren spelar en viktig roll i satsningen.
BILDBONANZA! I det helt nya köpcentrumet öppnar dagligvarukedjan ett koncept som innehåller mycket inspirerande matglädje. Här finns också många detaljer att inspireras av för den butiksintresserade.
För att utöka det närproducerade sortimentet och öka försäljningen av svensk mat lanserar Ica nu en orderportal. TaAmbitionen är att skapa affärsrelationer mellan lokala leverantörer och Ica-butiker.