Curbside pickup är en efterfrågad tjänst, men slarv skrämmer bort kunder. Och fysisk distansering är här för att stanna. Det visar en färsk undersökning.
Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”
Efter sommaren utökar PostNord sina leveranssätt med paketboxar för att möta den växande e-handeln.
Bolt rekryterar Filip Johansson som ansvarig för företagets matleveranser i Sverige. Han kommer senast från Google i USA.
Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.
Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.
Transporttjänsten Bolt kommer från och med i dag även att erbjuda matleveranser innanför tullarna i Stockholm. Detta under namnet Bolt Food.
Kunderna kan beställa från alla butiker och få varorna levererade hem samma dag. ”Vi vet att det är mycket som fungerar lite annorlunda just nu”.
COVID-19 har påskyndat e-handelns utveckling, men även den fysiska butikens roll förändras. Vänta er ombytta roller när ”the last mile” flyttar in i butiken.