Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.
Amazon dominerar e-handeln i USA, mycket tack vara framgångarna med lojalitetsprogrammet Prime. Nu tar Walmart upp kampen med en ny lösning.
Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.
Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Arbetsmiljöverket har en pågående inspektionsinsats riktad mot e-handeln. Nu riktar man in sig på lagerarbete och hantering av paket.
Med hjälp av robotar kan kedjan effektivisera plock av e-ordrar i fysiska butiker. Systemet är självlärande och bidrar till en mer intelligent lagerhållning.
Fri frakt smäller fortfarande högst – men förväntningarna på snabbhet höjs ständigt. Här är fem sätt detaljhandeln vässar sin fulfillment med under 2020.
Willys startar i vår ett pilotprojekt med mobila hämtstationer för sin e-handel. Man vill erbjuda utlämning även på platser där man i dag inte har några butiker.
PostNord undersöker hur man kan minska returers miljöpåverkan. I ett samarbete man att ersätta fysiska returetiketter.