Alexa må hamna mest i fokus under CES som pågår just nu i Las Vegas. Men i dagarna släpper företaget även flera nyheter om tjänsten Key by Amazon.
Amazons köp av Whole Foods Market ökade digitaliseringstakten av dagligvaror. Nu utökar man satsningen med nya butiker med ultrasnabba leveranser.
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
Den digitala klasskampen blir allt tydligare, stadskärnan gör comeback och online-to-offline lyfter upplevelserna i butik. Här är de 10 tyngsta trenderna 2019.
Amazon sätter varje år samman en lista över "Best of Prime". Snabbaste leverans under 2018: Åtta minuter efter order.
Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.
Kicks går mot ett mer agilt sätt att arbeta där ett ständigt testande och utvärderande. Det berättade VD Freddy Sobin under Sweden Urban Arena.
Nu studie visar: det ska det vara så bekvämt som möjligt. Här är kundens favoritkoncept för BOPIS – Buy Online Pickup In Store.