Det spar utrymme, är snabbt och effektivt samt inte minst – miljövänligt. Zalando testar nu leveranser med fraktcykel tillsammans med en startup.
Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.
Här i Sverige börjar försäljningen av dagligvaror ta riktig fart online. I USA pågår just nu en debatt om huruvida avgiftsfria utlämningar är en fara för lönsamheten.
Lågpriskedjan utvidgar nu sina alternativ för den stressade konsumenten. Det innebär att man inom kort kommer erbjuda hemleverans – från samtliga 1 800 butiker – inom en timme.
Ikea-koncernen siktar på 100 procent utsläppsfria hemleveranser till 2025. I fem storstäder ska alla transporter hem till kund vara eldrivna senast år 2020.
I takt med att gränserna mellan on- och offline suddas ut blir bekvämlighet och valmöjligheter allt viktigare för den uppkopplade konsumenten. Det visar en ny global undersökning.
PostNord och Stadium automatiserar e-handelslagret i Norrköping. Den nya automationslösningen ska lyfta e-handelslogistiken till nästa nivå för samtliga bolag som ingår i familjen – Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point.
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Nu lanseras en ny tjänst för upphämtning av varor inköpta i dagligvarubutiken. Kunderna kan hämta sin order bara 30 minuter efter att den lagts. Dessutom utan att ens lämna sin bil.
Stora satsningar är redan sjösatta för att öka snabbhet, precision och effektivitet. Nu berättar Inditex VD Pablo Isla att Zara ska göra sina butiker till hubbar för leveranser.