I detta fygitala koncept mixas en fysisk butiksupplevelse med digital teknik.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Här är 15 trender som definierar morgondagens digitala upplevelser – och som för e-handeln och den fysiska handeln närmare varandra.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.