Gen Z klassas som TikTok-generationen – men en annan ålderskategori är mer utpräglade shoppare på sociala medier. Det visar en ny undersökning.
De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Köpcentrumens återhämtning har snabbats på tack vare generation Z. Det finns flera anledningar till detta.
Ett nytt år står för dörren. Vi har handplockat 21 trendspaningar fyllda med idéer och tankar väl värda att ta med sig in i 2024.
Det är hög tid att skaffa sig insikter om generation Alfa – framtiden speglas i denna ålderskategori. Läs mer om vad som utmärker den.
Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Uppkopplade, engagerade och villiga att göra research inför köp. Här är nio fakta kring beteendet i en allt mer betydelsefull ålderskategori.
Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).