Ny rapport visar de tyngsta anledningarna till att konsumenterna väljer självutcheckning.
Gen Z klassas som TikTok-generationen – men en annan ålderskategori är mer utpräglade shoppare på sociala medier. Det visar en ny undersökning.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.
De mest lästa artiklarna 2024 innehåller en inspirerande mix av nya trender, konsumentbeteenden och intressanta koncept.
Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
Kedjan bjuder in Gen Zalpha att dela med sig av berättelser, talanger och kreativitet.