En undersökning visar att användarna av elbilar gärna shoppar medan bilen laddas. För många påverkar tillgång till laddning vilken butik man väljer.
I den här trendrapporten kartlägger vi beteenden, attityder och preferenser i generation Z. Den innehåller strategiskt viktiga fakta och trender kring Gen Z.
Millennials och Generation Z känner en djup oro för klimat och samhälle. Man förväntar sig ett förändrat beteende med fokus på ansvar.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
Digitalt födda varumärken utformar snabbare än andra – med hjälp av data – produkter för den nya tiden. Det menar en av detaljhandeln mäktigaste profiler.
Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Ny studie: Generation Z, föredrar chattar och textmeddelanden för kundservice.
Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
En ny studie visar att upplevelser är avgörande för att förändra kunders beteende. Störst inverkan har det på generation Z och millennials.