Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
Kedjan bjuder in Gen Zalpha att dela med sig av berättelser, talanger och kreativitet.
Köpcentrumens återhämtning har snabbats på tack vare generation Z. Det finns flera anledningar till detta.
Generation Z prioriterar tre makrotrender under 2024 – men även deltrender som monkmode, grisch och dopamine decor.
Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
Har du koll på Granola Girl, Y2K och Gorpcore? Här är trenderna som färgar 2023 enligt 15 000 unga svenskar.
Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.