Glassvarumärket Häagen-Dazs har lanserat ett nytt butikskoncept som lyfter fram grundarnas anda.
För fjärde året i rad har Young E-business of the Year utsetts. Vinnare blev en smakrik och hållbar engångsartikel.
Ett svalkande kosläpp i form av en sneaker. Ben & Jerry's har i samarbete med Nike tagit fram en sko som är inspirerad av en glass.
Förutom egentillverkad gelato kommer man även erbjuda kurser på plats i lokalen.
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
I en klassisk byggnad vid Piccadilly i London finns en ny måstedestination för alla som älskar glass – och stilfull butiksinredning.
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil.
Anders Müntzing lämnar VD-rollen 1 september 2017 för att fokusera på företagets prioriterade utvecklingsprojekt. Styrelsen har utsett Alexander Müntzing till ny VD.
Ein Eis, bitte! Storstaden Berlin sjuder nu med upp till 40 grader i skuggan. Stränderna är för få, bratuwürst och öl är kanske inte den bästa törstsläckaren i alla lägen. Däremot har glassen verkligen fått en viktigt plats i stadens kreativa mat - och dryckesliv.
I går slog dörrarna upp igen till Magnum Pleasure Store på NK. Pop up-glassbaren som erbjuder besökarna att designa sina egna Magnum-glassar med en personlig touch.