Spendrups uppmanar medarbetare, kunder och partners att förbättra branschen i en hållbar riktning. Ambitionen är att säkerställa långsiktig konkurrenskraft.
Nu tar Scorett ytterligare ett steg för att förena hållbarhet med mode i sin nya flaggskeppsbutik.
Svenska konsumenter tycker det är svårt att handla hållbart online. Bristande information om bland annat tillverkning och ursprungsland är en av orsakerna.
Företags engagemang i samhälle och miljöfrågor påverkar produktvalen. Allra viktigast är det för en målgrupp som snart står för en tredjedel av försäljningen.
Zalando meddelar att pilottestet med paketutlämning via grannar mottagits positivt. De största drivkrafterna är bekvämlighet och hållbarhetsaspekten.
I dag börjar Ikea sälja solceller på den svenska marknaden. En ny undersökning visar att över hälften av alla svenska husägare överväger att skaffa solceller.
Det amerikanska hållbara modevarumärket Everlane har nu tagit steget in på Alibabas Tmall Global.
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
I dag togs det första spadtaget i bygget av Lidls helt klimatneutrala butik. Detta är ett pilotprojekt för Sweden Green Building Councils (SGBC) nya certifiering NollCO2.