En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Svenska varumärket Amendi vill skapa en transparent dialog med kunderna. Man vill dessutom punktera begreppet hållbarhet.
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
Det nya varumärket PBX ska vara ett steg i riktning mot framtidens servicehandel.
Erbjuder en butiksupplevelse laddad med driven arkitektur och hållbarhet. ”Nödvändigt med förnyelse”.
Tillsammans ska Löfbergs och Circle K nu rädda 13 ton kaffe om året i hållbarhetsprojektet Räddat Kaffe.
Det bubblar om akvaponi i dubbel bemärkelse. Den hittills största anläggningen ska nu byggas på Ica Maxis parkering.
Snart öppnar Stockholm citys ”snabbaste pantmottagning”.
Världens hittills snabbaste laddare har plats för fyra fordon och laddar 100 km räckvidd på tre minuter.
Med ”Greener Stores” minskar Starbucks miljöavtrycket via en rad konkreta åtgärder.