Allt handlar inte om låga priser – här är några segment inom retail och food & Beverage med potential att öka.
Målet är att stärka attraktions- och konkurrenskraften i regionen. Gallerian blir ett nav för satsningen.
I höst kan Frölunda Torgs besökare lära sig sticka – och umgås med hantverkskunniga pensionärer.
Projektet har funnits på ritbordet i 30 år – nu har det till slut öppnat. Paris har fått en ny destination med shopping, hantverk, konst och regional mat.
Starbucks har med konceptet Reserve tagit kaffe och dryckesupplevelsen till en högre nivå. Inom kort öppnar man i Empire State Building i New York.
Allt fler konsumenter värdesätter det handgjorda och lokalproducerade, ur både ett socialt perspektiv och ett hållbarhetsperspektiv.
I sommar öppnar ett officiellt flaggskepp med fokus på Harry Potter. Se bilderna från butiken här.
Torsdagen den 6 december öppnar Morakniv Concept Store i Stockholm. Det är varumärkets andra butik i landet.