Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.
Stockmann uppdaterar koncept i köpcentrum – varuhuset blir flaggskepp för den nya satsningens inriktning.
Bastard Burgers etablerar sig i dagarna på en för företaget ny marknad. Kedjans event är en viktig del av strategin för detta.
En tredjedel av Mall of Triplas yta tillägnas upplevelser. Här finns bland annat en inomhusstrand.
Köpcentrumet storsatsar på Youtube för familjen. "Vi har investerat ett sexsiffrigt belopp för att kunna erbjuda våra kunder upplevelser".
Det blir kedjans största butik hittills i Europa. "Vi är övertygade om att Mujis flaggskepp stärker centrumets redan breda utbud".
Det nya köpcentrumet har öppnat i ett område som genomgår stora förändringar. Centrumet siktar på 20 miljoner besökare per år.
Den före detta chefen för Harrods och VD:n på Selfridges har en minst sagt gedigen meritlista. Nu har han utsetts till Chief Operating Officer för det som spås bli en av de tio bäst säljande anläggningarna i sitt slag.
Svenskt Tenn har öppnat en pop up-butik i ett av stadens mest anrika landmärken. Samtidigt pågår två parallella utställningar om varumärket i närheten.
ROOF TOPS. Stockmann Roof by Ravintola Theatre öppnade på Stockmanns varuhus i centrala Helsingfors redan förra våren. Nu ökar man satsningen både till yta och innehåll. Förutom fin utsikt erbjuder man mat och dryck samt underhållning.