Medievarumärket Monocle har tillsammans med Lagardere Travel Retail utvecklat ett nytt butikskoncept. Det är skräddarsytt för att passa just travel retail.
Europa är förstahandsvalet för internationella kedjors globala expansion. Men världsmetropolen som toppar listan över de hetaste detaljhandelsstäderna hör hemma på en annan kontinent. Det visar en ny studie.
Med hållbarhet i fokus och ingredienser från naturen har Burt's Bees skapat ett helt nytt butikskoncept. I dagarna lanseras det i Hong Kong, därefter väntar även Europa.
I går öppnade Fjällräven sitt första Brand Center i Asien. Butiken ligger i trend- och modetäta distriktet Fashion Walk i Causeway Bay, Hong Kong.
Förändring är framtiden för Mc Donald's. En ny konceptrestaurang har öppnat i Hong Kong som har döpts till McDonald’s Next. Här kan kunderna komponera sin egen burgare eller sallad.
Det har växt fram ett intresse för vintagekläder i Hongkong, en stad som många förknippar med lyxkonsumtion. Nyskapande webbplatser bidrar nu till att förändra kundernas köpvanor. Med nya innovativa onlineportaler kombineras webbens fördelar med det personliga mötet. Här skapas nya shoppingupplevelser med vintageprodukter i fokus.
Varumärket Louis Vuitton har tagit pop up-trenden till nästa nivå och skapat en hel lägenhet, självklart inredd och klar med företagets produkter.