I dag firas Nationella Minibardagen för första gången. En ny studie kartlägger konsumenternas minibar-beteende.
Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
Drygt en milon spelar regelbundet i Sverige. Nu vill hotellkedjan locka till sig målgruppen med hjälp av specialinredda rum.
Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.
”Det skapar ytterligare möjligheter för Jula och andra verksamheter och organisationer i Skaraborg att utvecklas”.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner.
Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör.
En tidigare outnyttjad yta i köpcentrumet förvandlas nu till ett hotell. Med hjälp av en av landets högsta kranar lyfts de prefabricerade rummen på plats.