De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.
En ny undersökning tar tempen på svenskarnas ekonomi. Den visar bland annat vad man väljer att köpa på delbetalning – och varför.
De tuffa tiderna har påverkat konsumenternas val av betalningsmetod. Det visar en ny undersökning.
Självbetjäning har vunnit mark. Det finns främst fem anledningar till detta enligt en ny studie.
Svenskarna handlar mer läkemedel online än andra – och är mest intresserade av låga priser. Detta enligt en undersökning.
Två undersökningar ger en bild av konsumenternas nya beteende under kommande Black Week och Black Friday.
En färsk undersökning visar att priset är viktigast i årets julhandel. Den tyder också på en ökad kreativitet i konsumentleden.
Tuffa tider gör att fler kundsegment väljer lågprishandeln. Det konstaterar Eva Lundqvist, VD på ÖoB:s moderbolag Runsvengruppen.
Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.