Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
En ny studie kartlägger hur mycket svenska konsumenter handlar via sociala plattformar.
Vila öppnar i slutet på september en ny butik. Man använder sig av två digitala kanaler för att driva trafik lokalt.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.