Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.
Modevarumärket har presenterat en ny partner i bolaget – skådespelaren Patrick Dempsey. Han är mest känd som "McDreamy" i TV-serien Grey's Anatomy.
Den automatiserade butiken flyttade precis in i kundvagnen. Med hjälp av ny AI-teknik kan registrering och betalning ske med automatik – i vagnen.
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil.
Här ska samtliga produkter säljas utan förpackning och nu utmanar man resten av branschen att "go naked". Detta är en del av större satsning på att minska kedjans påverkan på miljön.
Moncler, främst kända för sina vinterjackor, har öppnat ett nytt koncept för barnkläder. Butiken är fylld av starka färger, lekfullhet och "mini-me"versioner av produkterna.
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga.
Det italienska butikskonceptet Eataly färdigställer nu sin hittills största satsning. Det spektakulära projektet innehåller shopping, underhållning och inte minst restauranger. Och 500 specialbyggda shoppingcyklar står redo.