[Strategier] Canada Goose siktar på att 80 procent av företagets omsättning ska genereras av försäljning direkt till konsument. Så här ska det gå till.
Canada Goose lanserar en plattform för återbruk av sina produkter. Ambitionen är att ge dem en andra, tredje och fjärde livstid.
Det svenska jackvarumärket Didriksons stärker sin position ytterligare på den franska marknaden.
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Det svenska varumärket Didriksons fortsätter att förstärka sin fysiska närvaro i handeln och adderar ytterligare en pop up-butik.
Moncler, främst kända för sina vinterjackor, har öppnat ett nytt koncept för barnkläder. Butiken är fylld av starka färger, lekfullhet och "mini-me"versioner av produkterna.
Det kanadensiska varumärket Canada Goose öppnar två nya flaggskepp. Samtidigt inleder man en expansion av e-handeln som inkluderar bland annat den svenska marknaden.