I dag öppnar J.Lindeberg en pop up-butik i det centralt belägna köpcentrumet.
En färsk undersökning visar att priset är viktigast i årets julhandel. Den tyder också på en ökad kreativitet i konsumentleden.
Onlineshopping i pop up-hus. ”Vi ville skapa en upplevelse utanför butiken att stiga in i, utforska och bli inspirerad av”.
”I år rekryterar vi ännu fler kollegor för att säkerställa att det alltid finns någon till hands.”
Svenska folket har sagt sitt om när man vill inleda sin julshopping – och när man vill höra julmusik i butiker och köpcentrum.
Ett nytt samarbete förvandlar paketboxar till julkalendrar. Under julmånaden ska konsumenterna överraskas med erbjudanden.
När svenskarna har mindre pengar att röra sig med är det praktiska julklappar som gäller. Det visar en ny undersökning.
De tuffa tiderna tar ut sin rätt i årets julhandel. Men konsumenterna tar strategiska beslut för att överlista inflationen och gör nya prioriteringar enligt en studie.
Med en pop up i form av ”Holiday Market” adderar varumärket upplevelser, ljus och färg till det klassiska shoppingområdet.
Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.