Generation Z kommer använda sig av sociala medier för att hitta julklappar i år. Här är kanalerna man använder, enligt ny studie.
Trots rusande inflation och ett osäkert omvärldsläge planerar sex av tio svensk att lägga lika mycket eller mer pengar på julklappar i år som i fjol.
Amazon firar tvåårsjubileum i Sverige – Sverigechef Gulfem Toygar konstaterar att företaget lärt sig mycket om landet och kulturen. Och vad man vill handla.
Årets julhandel förväntas bli mycket positiv. Detta enligt en ny rapport där man också delar med sig av fyra spaningar kring konsumenternas beteende.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Än finns utrymme att putsa på e-handeln inför jul. Här bjuder AI-experten Oliver Edholm på tre sista minuten-tips som lyfter den digitala försäljningen.
Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.
Bristen på varor är en av bakomvarande anledningar. Hybridshoppingen kommer bli ännu mer dominerande i årets julhandel.
Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.