Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.
Varannan svensk kommer e-handla julmaten på nätet i år. Ett par ålderskategorier utmärker sig särskilt.
Nu står julhandeln för dörren. I Göteborg har man tagit fram coronasäkra lösningar som ska underlätta för konsumenterna.
Näthandeln har ökat dramatiskt under pandemin, inför julen ska innovativa pup up-centraler öka kedjans leveranskapacitet.
Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.
Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
En ny tjänst har lanserats där man kan se vad andra söker på för tillfället. Detta med inriktning på shopping.
Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.
Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.