Nu står julhandeln för dörren. I Göteborg har man tagit fram coronasäkra lösningar som ska underlätta för konsumenterna.
Näthandeln har ökat dramatiskt under pandemin, inför julen ska innovativa pup up-centraler öka kedjans leveranskapacitet.
Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.
Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
En ny tjänst har lanserats där man kan se vad andra söker på för tillfället. Detta med inriktning på shopping.
Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.
Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.
Inför julen lanserar H&M Home en röstapplikation som med inspiration, tips och idéer ska underlätta jakten på rätt julklappar.
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.
Man beskriver det som en digital lekplats där barn – eller andra också för den delen – kan testa och leka med leksaker.