"Vi räknar med att servera 10 000 julbord på 10 dagar säger", Boris Lennerhov, VD på Gekås Ullared.
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Svenskarna uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 23 miljarder kronor i år, varav drygt 8 miljarder kronor via e-handel.
Den 29 augusti öppnar Gekås 3 300 kvadratmeter ny butiksyta. Samtidigt passar man på att introducera nya större kundvagnar – med plats för fler fynd.
Trender och tendenser i USA ger ofta en fingervisning om var detaljhandeln är på väg. En ny rapport visar på en mycket positiv julhandel, med disruptiva krafter bakom de största försäljningsökningarna.
E-handelskonsumtionen ökade med 19 procent under oktober månad jämfört med samma period i fjol. Det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender.
Den 24:e november lanserar Galleriques.com en digital julmarknad tillsammans med ett 50-tal mindre svenska märken. Sortimentet är tillgängligt under en månad.
Leksaksförsäljningen ökar dramatiskt online, men det är nykomlingar som livsmedel som står för den största tillväxten. Det visar E-barometern för årets tredje kvartal.