Starbucks vill uppmana människor att sprida vänlighet och omtanke. Man gör det på flera sätt, både i butik och i kundernas vardagsliv.
Ännu en anledning att besöka Empire State Building. Starbucks erbjuder butik, workshops, provsmakningar samt mat och dryck i en unik art déco-miljö.
I sitt gröna butikskoncept satsar Starbucks på minimalism, hållbarhet och ny teknik som bidrar till att sätta fokus på hantverket – och på kunderna.
Starbucks installerar laddare för elbilar utmed en specifik rutt. Initiativet är del av en större satsning på hållbarhet.
Med ”Greener Stores” minskar Starbucks miljöavtrycket via en rad konkreta åtgärder.
Joakim Carlsson har utsetts till ny VD på den svenska kafékedjan.
Starbucks vill skapa fler möjligheter för kvinnor på arbetsmarknaden. Detta som en del av sitt arbete för mångfald, jämlikhet och inkluderande.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.
Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.
Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.