Alibaba ska skapa en e-handelshubb i landet. Ambitionen är att underlätta för företag som vill göra affärer. Man öppnar också en distributionscentral.
Trots att relationen mellan Kina och Sverige fått sig en törn den senaste tiden ökar handeln från kinesiska turister i Sverige mer än någonsin.
Tre tydliga beståndsdelar lägger grunden för digital utveckling och den nya tidens företagande. Det menar Alibabas grundare och styrelseordförande Jack Ma.
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Det är det mest ambitiösa projektet hittills. Koncernen öppnar ett nytt centrum som mixar detaljhandel med bland annat konst och underhållning.
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Dagligvarukedjan ska göra entré på den kinesiska e-handelsportalen Tmall. Man gör det via en egen onlinebutik. "Gör det möjligt för oss att snabbt skala upp för att nå nya kunder och marknader".
Andelen av budgeten kinesiska turister spenderar på shopping har minskat. Det kompenseras av en dramatisk ökning av antalet resenärer. Här är nio saker du borde känna till om målgruppen.
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.