Modekedjan vill lösa vad man menar är ett av de vanligast problemen; att hitta en hållbar personlig stil.
Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.
Med lokal on demand-tillverkning vill kedjan minska klimatpåverkan, öka effektiviteten och skapa nya arbetstillfällen.
Ny studie kartlägger hur unga resonerar kring hållbara klädinköp.
Kedjan återinviger flaggskepp på historisk mark. Dessutom inleder man ett samarbete med klassiskt operahus.
För första gången kan kunderna därmed handla Swedish Stockings hållbara tights i en egen fristående fysisk butik.
Erbjuder kunderna exklusiva produkter och innovativa upplevelser på plats i butikerna.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.
Matprofilen Jessica Frej är känd för sina recept – men också för sina färgstarka klänningar som blivit hennes signum. Nu lanserar hon en egen kollektion.