Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Med lokal on demand-tillverkning vill kedjan minska klimatpåverkan, öka effektiviteten och skapa nya arbetstillfällen.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Dagens snabba detaljhandel har en negativ klimatpåverkan. För att ändra på detta krävs nya affärsmodeller, kompetens och teknik.
Här byggs världens största stadsbyggnadsprojekt i trä. Ambitionen är att skapa en urban miljö med såväl butiker som food & beverage.
Mycket plast eldas upp i onödan. Det vill Löfbergs ändra på och lanserar nu en ny form av återvinningsbara kaffeförpackningar.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
En ny konceptbutik ska visa konsumenterna hur man kan frysa in mat som annars går till spillo. Här hittar man inte de förväntade varorna.
Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.
Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.