Breitling expanderar. Med sina butiker vill varumärket skapa en avslappnad och välkomnande atmosfär.
”Ger våra användare möjligheten att uttrycka sin personlighet och stil på ett unik sätt”.
I samband med lanseringen den nya kollektionen placerade kedjan nyligen en pop up-truck på Norrmalmstorg i Stockholm. Den lastade man sedan full med 80-talskänsla.
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Varumärket Cartier öppnar under hösten sin första butik i Norden i Bibliotekstan. Butiken kommer vara belägen på Smålandsgatan i Stockholm.
Nu har Ur & Penn öppnat butik nummer 106. Närmare bestämt i Östercentrum i Visby där Katie med sitt team slog upp dörrarna den 13 mars.
Det svenska klockvarumärket Daniel Wellington öppnar en ny pop up på Stockholm Arlanda Airport. Förutom ordinarie sortiment kommer man erbjuda exklusiva nyheter.
Allt fler unga män intresserar sig för livsstilsinriktade accessoarer. Det var en av orsakerna till att varumärket nu öppnar ett helt nytt könsneutralt butikskoncept på sex orter.
E-butik på export. Nu i november tar klockkungarna sig an den finska marknaden.