Får ansvar för koncernens övergripande kommunikation i Sverige och Norden.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.
Circle K har rekryterat Erika Albansson-Söderlund som ny kommunikationschef.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
Tretorn gör en stor satsning med fokus på att stärka upplevelsen kring varumärket. Ett nytt team ska integrera produktutveckling, design och marknadsföring.