Under våren lanserar Åhléns ett nytt kommunikationskoncept – ”För alla dina möjligheter” – som är företagets hyllning till livets alla stunder.
Får ansvar för koncernens övergripande kommunikation i Sverige och Norden.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.
Circle K har rekryterat Erika Albansson-Söderlund som ny kommunikationschef.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Fanny Sandström axlar nu rollen som Brand Director. Hon kommer närmast från en roll som VD på Glossybox.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.