Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.
Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Det är en premiär på flera sätt. För första gången producerar kedjan en egen podcast, men det är också första gången man talar om hur man överlevt i tuffa tider.
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Lidl har rekryterat Petra Whitehead som ny press- och PR-ansvarig. Petra har många års erfarenhet som PR-konsult och kommunikationsrådgivare.
Efter snart tre år som kommunikationsdirektör inom Coop Sverige lämnar Olle Axelsson över stafettpinnen till Anna Rasin. "Kommunikationen spelar en viktig roll i förändringsarbetet", säger hon.
Online till offline – från fönstershoppare online till betalande kund i den fysiska butiken. En ny startup lanserar teknik som gör det möjligt att locka de digitala konsumenterna till den fysiska butiken.
Byggvaruhuset Bauhaus har gett Abby Norm & Priest PR i uppdrag att ta fram en helt ny budskapsplattform mot företagskunder.
Cecilia Ketels är ny chef för Investor Relations på Axfood AB och tillträder sin nya tjänst efter sommaren.