Pressbyrån inleder ett nytt konstnärssamarbete som en del av varumärkets ambition att vara Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk.
Årets mässa – som äger rum mitt i centrumet – erbjuder förutom utställningar även bland annat performancekonst, konstnärssamtal.
Nytt koncept hyllar det unika i det lokala samhället och har en övergripande mission – att få kunderna att le och må bra under sin inköpsrunda.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Stora investeringar har gjort köpcentrumet mer tillgängligt och lättnavigerat.
Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.
Wall of Art är en e-handelsplattformen för oupptäckta konstnärer och kreatörer. Nu satsar företaget på fysiskt och tillfälligt konstgalleri i köpcentrumet.
Upplevelser anses vara vägen framåt för den fysiska detaljhandeln. Kultur kommer sannolikt vara en viktig del, att det är bra för omsättningen är redan bevisat.
Det är det mest ambitiösa projektet hittills. Koncernen öppnar ett nytt centrum som mixar detaljhandel med bland annat konst och underhållning.
Disneys älskade mus gjorde entré med filmen Steamboat Willie 1928. Musses 90:e födelsedag firas nu med utställning mitt i New York, pop ups, samarbeten och nya produktlanseringar.