I dag firas Nationella Minibardagen för första gången. En ny studie kartlägger konsumenternas minibar-beteende.
Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.
Självbetjäning har vunnit mark. Det finns främst fem anledningar till detta enligt en ny studie.
Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.
Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Framför allt äldre söker sig nu tillbaka till den fysiska matbutiken. Ny forskning visar att det finns flera anledningar – och att trenden kan komma att vända.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
Det ekonomiska läget förändrar svenskarnas konsumtionsvanor. En undersökning kartlägger hur konsumenter väljer att spendera sina pengar.
Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.