Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
Det ekonomiska läget förändrar svenskarnas konsumtionsvanor. En undersökning kartlägger hur konsumenter väljer att spendera sina pengar.
Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
En växande grupp vänder sig mot användandet av begreppet konsument. Anledningen: det tillhör ett förlegat ekonomiskt system.
Pandemins ekonomiska konsekvenser har påverkat generation Z i stor utsträckning. Men man har egenskaper som gör att man klarar förändringarna bra.
I den här trendrapporten kartlägger vi beteenden, attityder och preferenser i generation Z. Den innehåller strategiskt viktiga fakta och trender kring Gen Z.
Snabbare, säkrare och enklare köpupplevelse. Konsumenten har nya förväntningar enligt ny undersökning.