En ny undersökning kartlägger svenskarnas kunskap om och förväntningar på Amazon. Det visar sig att majoriteten kan tänka sig att handla från företaget.
Fem kundsegment växer nu fram när konsumenten ändrar sitt beteende. Företag inom handeln bör omforma sitt erbjudande efter detta.
En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.
Förändringar i kundernas förväntningar och nya shoppingbeteenden ger stora förändringar i köpcentrumen de närmaste fem åren. Det menar man i en ny rapport som kartlägger utvecklingen. Här är fem tunga trender.
Det är ingen tillfällighet att Intersport skapat en digitalt uppkopplad fysisk butik tillsammans med Alibaba. Det är en port in till den kinesiska konsumenten. Detta är de avgörande ingredienserna.
Svenska konsumenter gör allt fler medvetna val enligt en ny studie. Andelen köpbeslut som påverkas av hållbarhet och miljöaspekter fortsätter att öka.