”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.
Kontaktlös shopping har under pandemin blivit en än mer angelägen företeelse. Nu testar kedjan ny teknik där kunderna kan checka ut via hologram.
Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Även transaktionsvärdet ökar när konsumenterna anammar kontaktlösa betalningar i allt högre grad.
Besökarna på klassiska Indianapolis 500 kunde uppleva en futuristisk shoppingupplevelse.
Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.
Den svenska kedjan är först i världen med ett helt automatiserat betalsystem för tankning.
Med hjälp av ny teknik utvecklas nu den nya säkra kundupplevelsen. Men många kunder tvingas fortfarande att vidröra skärmar och terminaler.
Andelen kontaktlösa betalningar – och betalningar via mobila plånböcker – fortsätter att öka.
Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.